Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
[Későbbi] [15911-15892] [15891-15872] [15871-15852] [15851-15832] [15831-15812] [15811-15792] [15791-15772] [15771-15752] [15751-15732] [15731-15712] [15711-15692] [15691-15672] [15671-15652] [15651-15632] [15631-15612] [15611-15592] [15591-15572] [15571-15552] [15551-15532] [15531-15512] [15511-15492] [15491-15472] [15471-15452] [15451-15432] [15431-15412] [15411-15392] [15391-15372] [15371-15352] [15351-15332] [15331-15312] [15311-15292] [15291-15272] [15271-15252] [15251-15232] [15231-15212] [15211-15192] [15191-15172] [15171-15152] [15151-15132] [15131-15112] [15111-15092] [15091-15072] [15071-15052] [15051-15032] [15031-15012] [15011-14992] [14991-14972] [14971-14952] [Korábbi]
Az ilyen km-eknél meg azért nem lehet a korral egyenesarányban számolni, mert egy autó azért általában az első 15-20 éve alatt futtja meg a teljesítménye javarészét, utána már egyre inkább csak vegetál, aki ilyen 8év-300000km-re vesz autót, az cserélgetni fogja mindig is, jelen esetben Sákó meg már ennek töredékét fogja beletenni a következő 8 évben.
|
Önmagában a km nem mond sokat, mert mittom lightosan gurulgatva pályán hamar belemegy, meleg motorral, jó üzemi körülményekkel, jó úton. Sokkal többet kopik a városi, kátyús, hidegüzemes, melóbajárós 5-10 km-ekkel, sok indítózgatás, ajtónyitogatás, ki-be szálllás, pakolgatás. Meghát ugye a szervizelés is számít, mert pl. a cégeseket jobb helyen, még ha hajtják is, jó esetben hordják is szervízbe rendes időközönként, ahol a pénz nem számít alapon cserélnek is mindent, nem ritkák a 100 ezres számlák, míg egy magánautónál az ember meggondol még egy 5000 ft-os kormányösszekötő cserét is, ha nem okvetlen muszáj.
Az ilyen újaknál meg 200 000 km és/vagy 10 év után ígyis-úgyis jönnek a zsebbenyúlások általában. Vagyishát kinek, mi a zsebbenyúlás, mert sok ember mondja, hogy ó hát nem volt eddig komolyabb baja, aztán ahogy szóba elegyedünk, "szidom" pl. a Golfom, hogy AC csere, indítóbetét csere, akkor jönnek lazán a válaszok, hogy jajjhát azt már ebben is cseréltük, meg trafóhidat, lambdaszondát 3-at, elektromos ablakot, stb, de nem volt sok, csak 20 ezrek, meg hát teleszkópok, kuplung, mert hát ezek mind kopó dolgok, az nem is hiba. Ki hogy fogja fel a hibát, és kinek mi a sok.
|
Pofás darab!
Visszatérve Sákó Astrájára, 300.000 km kurva sok egy 8 éves autóba. A 36 éves Golfomban van 358.000 km. Mielőtt valaki azzal jönne, hogy tuti visszahúzták: Nem hiszem hogy a németek visszahúzták volna az óráját 17 évvel ezelőtt, mielőtt leadták a bontóba, én pedig az akkori főnökömmel rácsaptam a prés mellett. Félő, hogy Sákesznél fognak előjönni az Astra mélyen zsebbenyúlós hibái. Haverom is fázik a182.000 km-rel vásárolt fehér Octáviájában emiatt, amivel Gabót is hurcoltuk. Itt meg ugye 300.000-ről beszélgetünk. Na de reméljük, hogy minden rendben lesz, és érvényben marad a mondás: Opel, sosem kop el!
|
Na mizu Sákesz, megvan az Opel, ami sosem kop el?
Siskóéknak is van egy ilyen H-s Astra, egyszer ültem benne, egész jó. Szalonban néztem a J-set, na az kurva szűk, meg még a seggemet is szorítja az ülés kétoldalról. Ipi is panaszkodik rá a szűkössége miatt, ő viszonylag sokat ül ilyenekben. A K-snak meg tegnap hoztam el a katalógusát a Sajóból. 200 kilót lefaragtak a J-s súlyából, no az már derék! A Golf I. is azért szalad így, mert könnyű (795 kiló + 104 kiló Burken)
|
Az új Duster újabban azt csinálja, h hideg v félmeleg indításkor a gázon kell tartani a lábam, külömben leáll Kiváló romunesci termék.
|
Hoppácska, most néztem, a G Classic II-őt 2009-ig gyártották. Gyanus is volt, mert KVB rendszámosokat látni belőle sokat. Akkor azt ajánlanám
|
Hogy-hogy nem G4? Mondjuk tény, hogy túlárazottak a VW-ek, a G4-ek "régiek" is, meg kombiban csúnyák is (mondjuk úgy szinte az összes, kivéve 1-2 sportkombit) csupán racionális alapon nem biztos, h megéri.
H Astrába amúgy azt utálom, hogy az ülés túl bent van a küszöbtől, meg a küszöb is nagy széles, nehéz belőlük kiszállni, bár lehet vannak többféle üléssel, meg a bajuszkapcsolók ilyen pöckölgetős mikrokapcsolósak, Astrából én csakis G-ést vennék, és abból is csakis láncos 1.2-est, klímával, csakhát már ezek is szinte mind 10-12 évesek, ami után ugye nem lehet normális külföldi auto-assistance-t kötni, ez az egyetlen egy szempont, ami miatt egyszer majd valaha, sok más dolog után, elgondolkozok valami fiatal fostalicskán. De így pont jó lesz, mert addig Kakaséknak is ott az új Duster, neked is itt lesz az új Opel, felváltva fogtok vinni nyaralni, no felelősséggel, mint én eddig titeket Leó is jövőre tölti a 12-őt, bár hibátlan, de ilyen 1-2-3000 km-es külföldi utak kizárva, mert bármilyen kis műszaki hiba, vagy baleset esetén a gatyád rámehet.
|
Nem is szabad elherdalni a terepmotort. En ma megtalaltam a megfelelo autot. Tegnap tettek fel, jaszsagba van, holmap megyunk megnezni delelott. Egy hozzaerto szemelynek meg van hely, jo lenne ha lenne kedve valakinek betarsulni. 2007 es kombi h asztra, ket ev muszaki es vonohorog. 300.000 van benne es egy misi. Sokallom mindket erteket de a tobbi viszonylag uj auto se olcso es abba is van boven. |
Az tuti Burki, nem is adom el a DT-ét, amíg megbírom ülni terepen!
|
Az igen Puxikám, ezt nevezem részletes képes beszámolónak! Szép túra volt!
|
Na jöjjön a beszámoló
Felverettem Borovnyákra a régi felső bánkútin, kb. Garadnától már mutatkozott a kék ég, de azért teljesen inkább csak Ómassa felett derült ki,
aztán átszökelltem a bálványi gerincre, leereszkedtem Visnyóra,
ami nagyon kalandos volt, mert kb. az itteni köd 10 szerese volt már lent az aljban, tájékozódni lehetetlen volt, és a számomra a még teljesen járatlan vidéken jól kijárt szintező földutak sokasága fogadott, keresztbe-kasul kereszteződésekkel, visszafordító kanyarokkal tűzdelve,
először letévedtem egy mély völgybe, ahol csupán egy fakitermelés volt, út sehova tovább, látótávolság 20m, innen visszakapaszkodni a fadarabokkal és avarral teli köves nyomvályúkban rohadt izzasztó művelet volt, bütykös gumik, rövid áttét, és terep-tapasztalat hiányában még most is ott lennék, de ha valami nehéz dög 600-as XT-vel vagyok, akkor is, aztán kb. 10 km bolyongás után észre vettem az előttem lévő úton a gumim nyomát, amit néha direkt beleszántok, na fasza, itt már jártam, keringtem még kicsit, aztán végre beleütköztem a visnyói aszfaltos közelítő útba, ezen lecsorogtam a faluba, de a tököm ki volt már a sűrű köddel, így úgy voltam vele, a leggyorsabban visszahúzok fel a magasba, így a Bán-völgyéből felverettem az Ördög-oldalba vissza a kék Bánkútra,
ahonnan meg visszacsorogtam a NATO-radar fele Massára, ahol felfele is jöttem, mert nagyon szeretem azt az útszakaszt.
Bő 100 km lett a vége
Hazafele BT-ékkel is találkoztam, ők is Bánkúton MZ-éztek karácsonykor, hol máshol
|
Bükk már kékül
|
Nekem a óévbúcsúztató bebaszós túrának 29-e volna jó, a többi nap mind foglalt... 25-én éjszakai túra (iszunk), 26-án Zsóri-féle vatos taggyűlés (iszunk), 27-én 30y a helynében (iszunk), 28-án Kexó-féle előszilveszter (iszunk).
Rendben, akkor szilveszter Petákéknál, lehet számítani Janira és Zsoltira is.
Holnap akkor délelőtt inkább fát díszítek meg ilyenek.
|
27-én meg mondjuk jó volna egy villanytelepi ejtőzés 4-8-ig.
Meg majd még egy túra Szilveszter előtt. Meg akár vmi össznépi motorozás, amikor már mindenki ráér.
|
Nálunk lesz parti, mint évek óta, jönnek Pócék, Eszti vagyok, stb, Földényiék (hacsak meg nem kattan addig megint), elég is lesz, jöhetnek Petrás Janiék is, ha akarnak. Kb. egy nyírkői vagy garázs buli, nem is kell több, nagyobbra ott a nyár és a telkek, ott kell engedni.
Holnap DT-ézek én egy nagyobbat úgy döntöttem! Meg kell mozgatni már.
|
[Későbbi] [15911-15892] [15891-15872] [15871-15852] [15851-15832] [15831-15812] [15811-15792] [15791-15772] [15771-15752] [15751-15732] [15731-15712] [15711-15692] [15691-15672] [15671-15652] [15651-15632] [15631-15612] [15611-15592] [15591-15572] [15571-15552] [15551-15532] [15531-15512] [15511-15492] [15491-15472] [15471-15452] [15451-15432] [15431-15412] [15411-15392] [15391-15372] [15371-15352] [15351-15332] [15331-15312] [15311-15292] [15291-15272] [15271-15252] [15251-15232] [15231-15212] [15211-15192] [15191-15172] [15171-15152] [15151-15132] [15131-15112] [15111-15092] [15091-15072] [15071-15052] [15051-15032] [15031-15012] [15011-14992] [14991-14972] [14971-14952] [Korábbi]
|