Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
[Későbbi] [15911-15892] [15891-15872] [15871-15852] [15851-15832] [15831-15812] [15811-15792] [15791-15772] [15771-15752] [15751-15732] [15731-15712] [15711-15692] [15691-15672] [15671-15652] [15651-15632] [15631-15612] [15611-15592] [15591-15572] [15571-15552] [15551-15532] [15531-15512] [15511-15492] [15491-15472] [15471-15452] [15451-15432] [15431-15412] [15411-15392] [15391-15372] [15371-15352] [15351-15332] [15331-15312] [15311-15292] [15291-15272] [15271-15252] [15251-15232] [15231-15212] [15211-15192] [15191-15172] [15171-15152] [15151-15132] [15131-15112] [15111-15092] [15091-15072] [15071-15052] [15051-15032] [15031-15012] [15011-14992] [14991-14972] [14971-14952] [Korábbi]
Visszaterve a kakas altal szerzett cigany swalbihoz, nekem ott log a garazsba a falon egy sarga swalbe lampafej. Odaadom neked kakas, hogy ne vagd szet a regebbit, mert ha megveszem santa gabi rom swalbejat en is ilyen dudaracsos genyot akarok ratenni |
Persze, tűgörgős, de tudtommal nem kosárban vannak a görgők, mint pl. a Simsonnál vagy az MZ-nél, hanem szabadon, egymás mögött
|
Én a hengerekhez nem nyúlok, viszont a kuplung részt ízekre akarom szedni. Van egy kis stift, ami tartja az egész szerkezetet, az szokott kiszopósodni és zörög-rázkódik az egész. Remélem ez a baja. Meg még veszek direkt szűrőket, pár ezer ft összesen, és ezekhez hangolom majd a karbikat. Ja meg még új gumi is kell, de nem hiszem hogy vadi újat veszek, jó lesz valami tavalyi modell is. Ja meg ha találok valami normális kipufogót, ne üvöltsön, mint egy állat.
De most még a kis ts blokkot bűvöljük, meg most már heggesztgetés jön, majd ha ez kész, akkor jön a nagy.
|
Legszebb ideje szétkapni a twint meg apró halszagát is, hogy tavaszra minden aggály nélkül hadra fogható motorok álljanak a garázsban! Nincs rosszabb, mint nyáron szerelni, egy kiadós szopás után, mert valahol felvidéken esett szét, két év csörgés után.
|
Kár ezért a Cseppért pedig, hogy nem kerül a köreinkbe, mert jó vételnek tűnik.
A Twinednek meg egyáltalán nem aggasztó a csörgése, egy átlagos 20-30 éves szocimotor hang, semmi komoly. Én tolnám bele a km-eket, aztán ha romlik, vagy nagyon nem vagyok képes megszokni, akkor bontogatnék, hisz tudjuk, minden bontás rontás
(Apró halszaga már sokkal több aggályra ad okot, mégse támassza le)
|
Amúgy én úgy tudom, hogy a Twin Sport alul-felül tűgörgős...
|
Na ez már beszéd! Ahogy Arany János mondaná: Egy, csak egy legény van talpon a vidéken...várlak szeretettel Geri, sör, kóla, behűtve a garázsban...
|
Jani, ugyan én nem láttam még a gépet, de az tuti, hogy nem a karbi miatt csörög, mert egy karbi táplálja mindkét hengert, tehát ha keveset kapna vagy rosszul lenne beállítva, akkor mindkettő szar lenne. Egyszerűen a jobbos hajtókarod csapágyazása van megkopva valószínűleg. Le kéne venni a hengert és megnézni, mennyit kottyan oldalirányba a hajtókar, illetve fel-le (ha fel-le mozog, az már nem sokáig bírja). Kis gyűrűhang, ciripelés, stb. meg ne érdekeljen senkit, ezek ilyen motorok, nekem a kis TS teljesen felújítva is csörög mindenhol, felújítás előtt meg rendesen be volt verődve az alsó hajtókarcsapszeg, mégis belenyomtam 8000 kilométert. A te Jawad felül szabad görgős (alul nem tudom, hogy kosaras-e), a szabad görgősök kisebb kopás esetén is hajlamosabbak a csörgésre, mert a görgők közvetlenül egymással érintkeznek. Majd valamelyik nap átugrok és meghallgatom, úgyis rég találkoztunk már.
|
Nincs nekem elég szakmai tudásom egy ilyen öreg motor üzemeltetéséhez. Látod, hogy a csörgő jobbos hengeremre se néz rá senki. Ebből azért sokat okultam. Na most gondolj bele, ez 20 évvel idősebb a Twinnél, nyilván annyival több baja is van, illetve lehet. Az ETZ-t legalább tudom kihez vinni, ha baja van.Ez sokkal inkább neked való gép. A Moszkó árából bőven maradt még lé 4 ugyanilyen Jawára is!
|
És és föld Szimón egy Riga vagy gyári Simpson kipuffdob. Feltettem a Verhósztárra a régi Swalbiét, betyárosabb lett sokkal, már csak egy jó Riga felni kéne alá, mert eléggé 8-asos, ami alatta van, nem ad kellő stabilitást a megnőtt erőhöz
|
Maradok az eredeti tervemnél, flexet ragadok
|
Najó, de ha ezt is puccra vágom, megint vigyázni kell rá. Na megyek le megbontom, majd kiderül mennyit kéne költeni rá, hogy eredeti állapotba hozzam.
|
Azért ez erős túlzás, de tény, hogy gyári állapotban értékesebb és könnyebben eladható ha megunod. Ezek a porig ültetett gépek jól néznek ki, de használatra alkalmatlanok, hisz felakad az első buckán. Én a helyedben ha mindenképp tuningolni akarsz azt csinálnám, hogy kívülről meghagynám szép gyári felújítottnak, de a burkolat alá beszúrnék valami bitang komoly 80-as vagy 125-ös DT blokkot, meg hozzá tárcsafékeket és okoznék vele meglepetéseket.
|
Szerintem ne bántsd, egy legelső szériás dudarácsos ős-Schwalbi túl nagy érték ahhoz. Ha kipendíted szép gyárira, csak a gyártási év miatt 100 ezerrel lesz több az értéke! A Müncheni bolhapiacon meg olyan közelherc kezdődne érte, mint Sztálingrádban. Az öreg gyűjtő német faterok még a gyalogsági ásót is előkapnák, nem hogy a köteg 100 Euróst!
|
Ha kemény rat lesz, akkor a fejidomot is megvághatod és a lámpa lejjebb kerül. Igazán mély lesz a gép.
|
Az a szín, amit találtál, lehet, hogy a gyári alapozó, ami az összesen olyasmi árnyalatú.
Én most épp a Verhósztárra szúrtam egy Simson kipufogót, mert a kis Rigával nagyon hangos volt, meg szerintem erőtlen is, kicsi neki az a rezó, így most jobbnak fest.
|
Kicsit utánaolvastam, '64 augusztusától már kapható volt lábváltóval is, de az is lehet, h a blokk már nem gyári benne. A sorsa szétszedés közben fog eldőlni, alapvetően azért kerestem egy ilyen lepattant és olcsó alapot, hogy megültessem, átdizájnoljam, de mivel ilyen őskövületet sikerült venni, így kap egy esélyt arra, hogy a gyári Gabó-féle zöldesszürke legyen újból, a fej- és faridomon legalábbis ezt a színt találtam meg. Viszont ha nagyon gázosnak (és költségesnek) találom a dolgot, menthetetlenül ratrod lesz belőle és a rácsosduda részt fogom legelsőnek kiflexelni belőle
|
[Későbbi] [15911-15892] [15891-15872] [15871-15852] [15851-15832] [15831-15812] [15811-15792] [15791-15772] [15771-15752] [15751-15732] [15731-15712] [15711-15692] [15691-15672] [15671-15652] [15651-15632] [15631-15612] [15611-15592] [15591-15572] [15571-15552] [15551-15532] [15531-15512] [15511-15492] [15491-15472] [15471-15452] [15451-15432] [15431-15412] [15411-15392] [15391-15372] [15371-15352] [15351-15332] [15331-15312] [15311-15292] [15291-15272] [15271-15252] [15251-15232] [15231-15212] [15211-15192] [15191-15172] [15171-15152] [15151-15132] [15131-15112] [15111-15092] [15091-15072] [15071-15052] [15051-15032] [15031-15012] [15011-14992] [14991-14972] [14971-14952] [Korábbi]
|