Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
[Későbbi] [23591-23572] [23571-23552] [23551-23532] [23531-23512] [23511-23492] [23491-23472] [23471-23452] [23451-23432] [23431-23412] [23411-23392] [23391-23372] [23371-23352] [23351-23332] [23331-23312] [23311-23292] [23291-23272] [23271-23252] [23251-23232] [23231-23212] [23211-23192] [23191-23172] [23171-23152] [23151-23132] [23131-23112] [23111-23092] [23091-23072] [23071-23052] [23051-23032] [23031-23012] [23011-22992] [22991-22972] [22971-22952] [22951-22932] [22931-22912] [22911-22892] [22891-22872] [22871-22852] [22851-22832] [22831-22812] [22811-22792] [22791-22772] [22771-22752] [22751-22732] [22731-22712] [22711-22692] [22691-22672] [22671-22652] [22651-22632] [Korábbi]
Itt lenne ez a 4 nap, dehát ilyen szar időt, már javában motoron kéne ülni.......takarítani, ilyesmiket csinálni rohadtul nincs kedvem (le is szarom), a netet is itt pörgetem egy ideje, de semmi jó motorbiznisz már hónapok óta, pedig mennék Pestig is érte......de semmi jó gép jó áron, marad a garázs, de igazándiból ott is minden gép rendben.
Motorozósra-Bogárral kirándulósra terveztem ezt a 4 napot, dehát ilyen lógó esőben hova menjen az ember, tavaly ilyenkor már bemotoroztam a Mátrát az XT-vel kétszer.
|
A gyerek vajon miket gondol ott bent? Fater 30%-al súlyosabb a kortársainál és még haja is van
|
Kisburken máris 10%-kal súlyosabb a kortársainál, és már haja is van, pedig még 3 hónapot lesz "házon belül"
|
Lehet, hogy egyszerű dolog lesz. Az akku. 5,9 Volt van benne. Hiába tőőőtöm hálózatról is. Dinamó is jó. 6-7 Volt között változik, fordulattól függően.
|
Még valami, szerintem gyanús hogy nem a töltés az ami zavar, hanem inkább a gyújtás, az ellen meg árnyékolt pipával/zavarszűrős gyertyával lehet próbálkozni. De egyszerű kizárni, le kell kötni a töltést a motorról ,és megnézni hogy úgy megy-e rendesen az index, ha nem akkor a gyújtás.
|
Mondjuk az érdekelne, hogy ezt hogy küldtem el kétszer egy kattintással...
|
A ledes helyzetjelző az fog villogni alapjáraton, szerintem azzal nem nagyon lehet mit kezdeni. (A ledek fényereje nagym értékben változik kis feszültségkülönbségekre is, alapjáraton meg sose fogja maximális feszültséggel tölteni az akksit.)
Az indexre én első körben megpróbálnék rárakni egy 100nF-os kondit a relé tápja és a föld közé (vagy ha két vezetékes a relé akkor a 49-es láb és a föld közé), hátha segít.
|
A ledes helyzetjelző az fog villogni alapjáraton, szerintem azzal nem nagyon lehet mit kezdeni. (A ledek fényereje nagym értékben változik kis feszültségkülönbségekre is, alapjáraton meg sose fogja maximális feszültséggel tölteni az akksit.)
Az indexre én első körben megpróbálnék rárakni egy 100nF-os kondit a relé tápja és a föld közé (vagy ha két vezetékes a relé akkor a 49-es láb és a föld közé), hátha segít.
|
Broki Barbi már 20 fokot mond szerdára, le is zsíroztam főnivel a szabit! Megyek tekeregni a Twinnel! Valaki csatlakozik?
|
Na igen. Az a tekercs ami képen van jelölve, nekem sincs benne. Tényleg nem kell bele, ahogy én is utánaolvastam. Tehát, aki ezt az elektronikus cuccot rárakta előttem, jól csinálta. És bizony, ahogy írod is Peták. Nekem is villódznak a LED helyzetjelzők. Úgyhogy be kell ruháznom egy akkuba, de én lehet a zseléset próbálom.
|
De egyébként szerintem, ha egy jól feltöltött jó állapotú akku van benne, akkor annak simán stabilizálni kell az ilyen kisebb feszültség és szinuszgörbe ingadozásokat.
Épp a napokban próbáltam a Jáwán az öngerjesztős akku nélküli módot (kulcs balra fordítva), ebben tényleg szépen jár akku nélkül alapjáraton is, és ha itt kapcsolok lámpát, elég neonosan villódzik, nyilván nem túl sima a feszültség.
|
A fojtótekercs a dinamón van, legalábbis a Jáwán, a gerjesztés körében. A mechanikus fesszab lényegében ezt kapcsolja be a körbe, vagy zárja rövidre, vagy iktatja ki. Mindezt a fordulat és terhelés függvényében, szinte rezegve.
Elektronikusnál tényleg azt írják ki kell venni, mert az más elven szabályozza a gerjesztés áramát.
|
az en tanácsom csak a régebbi, mechanikus fesszabályzósokra vonatkozott. Amúgy meg kéne nézni oszciloszkóppal a kijövő feszültség jelalakját, mert biztos hogy nem lineáris lesz....legjobb esetben is lesznek benne kicsi beharapások, ami a zener diódák gyors ki be kapcsolásából ered. Ha szépen megkérded pónyát ad tanácsot, ő az elektrotechnikai szakembör az ilyenekben
|
Elektronikus fesszabvan rajta. Megtanulmányozom, hogy vannak bekötve a dolgok.
Mi az a fojtótekercs? Az az ellenállástekercs? Hülyeséget mondtam?
|
MZ Dinamó.
1 Milyen a feszabod elektronikus vagy hagyományos?
Mert az elektornikus csak akkor működik jó, ha fojtóterkercs ki van iktatva. Sajnos tapasztalat.
|
Gergő, az MZ dinamós rendszere a gyári kétpólusú indexrelén keresztül van hozzákötve a töltésvisszajelzőhöz, ami egyben indexvisszajelző is.
Másrészt a ledes indexreléknél általában problémát okoz az izzós indexvisszajelző is.
Remélem, elég volt gondolatébresztésnek, minden másra ott a gyári kapcsrajz, moser-bs.de oldalon megtalálható
|
Sákó nagy kötözgető, egyszer volt egy kék S50-ese, amivel kezdte a terepezést, épp a vasárnapi túrán mutogattam Kakasnak a noszatalgikus helyeket a Bányabükkben, ahova becsaltam mindig "szopatni", aztán vett is utána nemsokkal egy jó DT80MX-et. De a lényeg, hogy abba a Szimóba annyi tyúkbél, akksi, meg sorkapocs, meg relé volt betömve a doboz alá, hogy mindig szétrázkódott, aztán ment a kötözgetés az erdőben
|
De amúgy index se kell, nemhogy ledes Egy robogóra városban oké, meg aki előzget országúton, node veterános túrákra nem lételem.
|
[Későbbi] [23591-23572] [23571-23552] [23551-23532] [23531-23512] [23511-23492] [23491-23472] [23471-23452] [23451-23432] [23431-23412] [23411-23392] [23391-23372] [23371-23352] [23351-23332] [23331-23312] [23311-23292] [23291-23272] [23271-23252] [23251-23232] [23231-23212] [23211-23192] [23191-23172] [23171-23152] [23151-23132] [23131-23112] [23111-23092] [23091-23072] [23071-23052] [23051-23032] [23031-23012] [23011-22992] [22991-22972] [22971-22952] [22951-22932] [22931-22912] [22911-22892] [22891-22872] [22871-22852] [22851-22832] [22831-22812] [22811-22792] [22791-22772] [22771-22752] [22751-22732] [22731-22712] [22711-22692] [22691-22672] [22671-22652] [22651-22632] [Korábbi]
|