Csak regisztrlt felhasznlk rhatnak hozzszlst.
[Ksbbi] [22631-22612] [22611-22592] [22591-22572] [22571-22552] [22551-22532] [22531-22512] [22511-22492] [22491-22472] [22471-22452] [22451-22432] [22431-22412] [22411-22392] [22391-22372] [22371-22352] [22351-22332] [22331-22312] [22311-22292] [22291-22272] [22271-22252] [22251-22232] [22231-22212] [22211-22192] [22191-22172] [22171-22152] [22151-22132] [22131-22112] [22111-22092] [22091-22072] [22071-22052] [22051-22032] [22031-22012] [22011-21992] [21991-21972] [21971-21952] [21951-21932] [21931-21912] [21911-21892] [21891-21872] [21871-21852] [21851-21832] [21831-21812] [21811-21792] [21791-21772] [21771-21752] [21751-21732] [21731-21712] [21711-21692] [21691-21672] [Korbbi]
No es az milyen volt mikor 2015 dec 27 en labon hazajottem miku 78 as frissen vasarolt trabijaval, pneumant diagonal gumikon? Szentul hittem hogy szetmegy, es nem bazze...ma is azzal jar. Helyenkent 40 nel memtem a hoba 35 wattos 6 voltos gyertyalang fenyszoroval...de hazajottem. Odafele meg egy furgont allitottunk talpra, akinek nem adta ki....
Szoval kell a megfontoltsag es esszeru merteku karbantartas, de ha jon a kaszas baszhatod! |
Srga busszal lehet a legtbbet sprolni...
|
Ht Gabika, az 5 ves fkolaj olyan stt hgysrga szn volt, a friss meg olyan szp ttetsz, nem is ltszik a kiegyenlt tartlyon keresztl a szintje, csak ha leveszem a fedelt s belenzek. Pedig n nem vagyok mszaki szakrt... 
A nyron tligumival kzlekeds meg mr tnyleg a mlyignytelensg kategria, ht akinek van 800 ezre egy 10 ves kocsira, nehogy mr ne legyen 32 ezre 4 nyri s msik 32 ezre 4 tli 13 collos Kormornra baszki...
Ht nyron a forr aszfalton lfaszt nem r a vajpuha tligumi, tlen meg a hideg aszfalton a kemny nyri gumi nem tapad meg rendesen, tejesen ms a fkt meg az ttarts is bazz...
Akinek van pnze majomra, legye pnze bannra is...vagy ha teljesen zsid, menjen srga busszal, ne veszlyeztesse a tbbi kzlekedt pr elzsidzott ezresrt 
|
Vizsglhatja, de ott a sofr is hlye, aki rzi, hogy valami gyengl a fken, mert azrt ez nem egyik pillanatrl a msikra trtnik, s ennek ellenre nem vesz vissza a tempbl, nem motorfkez, nem ll ki pihenni. Nem ilyenek okozzk a balesetet, hanem a nemodafigyels, gyorshajts, az aut hatrinak nem ismerse......
Nekem is gyengl a fk a Bogron, de a Golfon is nagyobb szerpenineken, br nem levegsdik(nem fkolaj), hanem mintha maga a bettek anyaga kemnyedne fel, mert a pedl ugyangy kemny, csak a fkhats gyengl, de n ezzel szmolok. A Bogron mr egy bkki, mtrai ereszkedsen is eljn, a Golfon csak szlovk-romn komolyabb szerpentineken, node ez nem vratlan. Erdlyben is mr alapbl motorfkkel s lassabban mentem, ahol csak lehet, semmi gondot nem is okozott.
|
Mszaki szakrtk......nyron is mit hallok a hradban? A Bkkben elszllt valami Ignis, nem tkztt csupn sok volt neki egy kanyar, lereplt az trl. Na s mit mond erre a hrad, meg mit mutat a kamerval? A rajta lv tligumit, hogy valszeg ez volt az okoz, mert nem vszaknak megfelel. Ht knyrgm, ez kb. 0,1%-al jrulhatott hozz pluszba ahhoz, hogy a faszikm vagy 70-el ment bele abba a kanyarba, amibe 30-al kellett volna, vagy mert pp elbambult, benzte, vagy megzavarta valami, msik jrm, vad, brmi. Itt a sofrnek magval, meg az autja lehtsgeivel kne tisztban lenni. n sem ugyangy kzlekedek pl. a Bogarammal, mint pl. egy mai, korszer, ABS-el, meg minden szarral felszerelt ,j gumikon fut autval. Az elbbivel 40-el megyek ott, ahol a msikkal lehet a 100-at karcolgatom.
|
valszn hogy a fkolaj vjratt vizsglja a szakrt 
|
Ht Gabika, legalbbis belehugyozhattak a fkolajba, mert a szervz eltt a minimum alatt volt a szint - ezrt is szltam a muksknak hogy basszanak vele valamit - most meg a maximumon figyel. A motorolajszint meg kt rovtkval a maximum alatt volt mikor visszakaptem a gpet, egybl visszamentem, s kikveteltem magamnak mg kt deci mregdrga Ford Castrol motorolajat, hogy jra a maximumon legyen, mint az elmlt 10 hnapban. Nem olyan knny azrt engem m tbaszni, be se ltem a kocsiba mikor visszaadtk a kulcsot, hanem egybl felnyitottam a motorhztett, s vgigcsekkoltam mindent... nincsenek hozzszokva Golf I-rl j Mondera tlt fickkhoz, akik tudjk kezelni a nvplct, meg le tudjk tekerni a kiegyenlttartlyok fedelt, ltszott is rajtuk a dbbenet, mikor 3 perc mlva visszamentem reklamlni a hinyz 2 deci motorolajrt... 
Azt meg mindenki maga dnti el, hogy rszn 5 vente 3.500-at a biztonsgra, vagy inkbb majd azon gondolkodik, mivel cfolja meg a bntet brsgon a mszaki szakrt szakvlemnyt, aki szerint a 13 ves felforrt fkolaj miatt halt meg az ton a vtlen fl... 
|
gy igaz Sk, vgre valaki akinek tnyleg van tapasztalata aut szerelsben megmondja a frankt, hogy autknl nem szmt.
|
Haggytok mr. Hasznljatok bowdenes fket vagy lgfket. 
|
Mindket yamahamba csereltem elol fekolajat es valoban erezhetoen jobb a fek. A trabiba is csereltem mar sokszor, mert ott meg eldurrantak a munkahengerek. A tapasztalat azt mutatja hogy ahol nagyon keves, kb 35-50 mililitert tartalmaz a rendszer, ott szamit, nagyobb urtartalom eseten, es regi gepeken ahol amugy is dot 3 at ir a gyar, es mar csak dot 4 et lehet kapni, arra evekig ra sem kell nezni, a szintellenorzesen kivul. |
A tma autkrl indult, n ahhoz rtam, de szerintem a fk mkdse modern motoron sem ms. Neked meg ha jl tudom 1 ve van autd, gygogy aut tmban meg a te tapasztalataidat hagyjuk inkbb 
|
Ketten mondjuk ugyanazt tapasztalatbl, neked meg letedben nem volt hidraulikus fkes motorod, br ha vezetni is gy kell ket, mint a Simsont, biztosan ugyanazok mszakilag is 
|
lehet nem az j olajtl lett jobb a fk hanem a lgtelentstl, mert esetleg eltte levegs volt......meg gondolom fkolajok kztt is van klnbsg, lehet egyszer ilyet raktak bele, egyszer olyat.
|
Egybknt rdekes ez a fkolaj-dolog. Az Astrmban 5 v mlva cserltettem le teljesen a fkolajat (s t vente cserltetem is). n is ltalban lendletesen vezetek, de sok klnbsget nem tapasztaltam. A Yamahban 3 v utn figyelmeztetett a szerel, hogy csak le kne cserlni - j, cserljk. s bizony annyira megvltozott a fkhats, hogy csodlkoztam azon, hogy eddig meg tudtam llni. Az MZ-ben is lett ugyan cserlve a szerelgetsek miatt, de ott aztn vgkpp nem befolysolt semmit.
|
Ha sose vezetsz sportosan, nyilvn nem is melegszik fel annyira, hogy felforrhasson. n a 2004-es F650GS-ben felforraltam a htst egy kicsit lendletesebb bkki szerpentinezskor 2012-ben, teht legfeljebb 8 ves lehetett a fkfolyadk. Tekintettel a motor hnyatott elletre, kevesebb lesz az nagy valsznsggel.
Mellesleg jabb motorokon ltalban nem kzzel lgtelentenek, hanem szivattyt ktnek r, meg egy csatlakozk, amin keresztl az ABS-t mkdtetik, hogy abban is cserldjn a rgi folyadk. ABS-es motorok egy rsznl ez az elrs, mert vannak rendszerek, amikbe nem kerlhet lgbubork. Hzilag ezt gy szoktk kivitelezni, hogy fent ntgetik be a folyadkot, alul pedig nyitogatjk a leeresztcsavart. Felttelezem, kocsiknl sincs ez nagyon mskpp, de bevallom, azokhoz jval kevsb rtek.
|
az ilyen kamu hlyesg fkolajcservel pont a Burok flket hzzk le, mert ltjk hogy nem rt hozz csak a pnzt virtja s nagyzol. Szerintem nem ntttek bele 1 cseppet sem az jbl. Majd pont lelgtelentik az egsz rendszert emiatt.....De akit le lehet hzni azt hzzk is le 15 ve autzom s 1 autmon se cserltnk sose s egyiken se ment el a fk sose.
|
n is a gyri vezrlssel jrok a tbb, mint 30 ves kocsimon, elg szar is mr...
JA, NEM
|
Meg 12 vig a gyri vezrlssel 😅 |
Nem hiszem hogy pont a 2.958,- forintos fkolajjal basztak volna t, az meg vgkpp szomor, hogy a csupa doktor Szcs famlia elzsidzta ezt az szeget a csaldi Seat Leonrl 13 ven keresztl s azta is...br, akik nyron is tli gumival jrnak... 
|
[Ksbbi] [22631-22612] [22611-22592] [22591-22572] [22571-22552] [22551-22532] [22531-22512] [22511-22492] [22491-22472] [22471-22452] [22451-22432] [22431-22412] [22411-22392] [22391-22372] [22371-22352] [22351-22332] [22331-22312] [22311-22292] [22291-22272] [22271-22252] [22251-22232] [22231-22212] [22211-22192] [22191-22172] [22171-22152] [22151-22132] [22131-22112] [22111-22092] [22091-22072] [22071-22052] [22051-22032] [22031-22012] [22011-21992] [21991-21972] [21971-21952] [21951-21932] [21931-21912] [21911-21892] [21891-21872] [21871-21852] [21851-21832] [21831-21812] [21811-21792] [21791-21772] [21771-21752] [21751-21732] [21731-21712] [21711-21692] [21691-21672] [Korbbi]
|