Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
[Későbbi] [20711-20692] [20691-20672] [20671-20652] [20651-20632] [20631-20612] [20611-20592] [20591-20572] [20571-20552] [20551-20532] [20531-20512] [20511-20492] [20491-20472] [20471-20452] [20451-20432] [20431-20412] [20411-20392] [20391-20372] [20371-20352] [20351-20332] [20331-20312] [20311-20292] [20291-20272] [20271-20252] [20251-20232] [20231-20212] [20211-20192] [20191-20172] [20171-20152] [20151-20132] [20131-20112] [20111-20092] [20091-20072] [20071-20052] [20051-20032] [20031-20012] [20011-19992] [19991-19972] [19971-19952] [19951-19932] [19931-19912] [19911-19892] [19891-19872] [19871-19852] [19851-19832] [19831-19812] [19811-19792] [19791-19772] [19771-19752] [Korábbi]
Megfuttattam kicsit már a Jáwát is, a tavaszi fakidőlés-túra óta nem is ment, kissé rám is hozta a frászt, hogy leporolás után pöccröff, aztán rátettem a lámpát kipróbálni, leállt. Nézem csak pislákol. Az akksi kicsit lesoványodott a döglésben, nem is csoda, mert még a 634-eshez vettem, és abban sem töltöttem soha, csak az első próbaköre után, amikor lemerült. Amíg felvettem a motoroscuccot, odatettem kicsit forrni, össze is kapta magát annyira, hogy jó legyen, a motorba meg már töltődik fordulaton. Így is lett.
Meg sem érzi szinte a kétszemélyt, odafele Egernek sehol sem kellett 3-adik alá tenni, síkon meg duruzsolva viszi utazóba így is a 80-85-öt. Nagyon szeretem ezt a motort. Csak sötétbe szar ez is, gyertyafény, kettesbe kell forgatni, ha látni akarsz valamicskét. A tempó sötétben erősen korlátozott, ha nem vakba akarok menni.
|
Az olaj lényege, h legyen! Én mindenbe 10-40est teszek, mert az van ingyen.
|
Dehogynem, egy csomó olajnak rendes viszkozitási diagramja is van és még nyilvánosak is.
Elek Peti példájával meg pont nekem adtál igazat, mert a Simson kuplungtárcsái tömör műanyagból vannak és sejtésem szerint ma már nem használnak ilyen lamellákat
Amúgy meg teljesen jó az ásványi, ha csak a váltót keni, meg gördülőcsapágyakat, én akkor használok szintetikust, ha van siklócsapágy, (modern) kuplung, stb. lásd pl. az F650 főtengelyénél két sikló- meg egy golyóscsapágy van, meg ugye felül a vezérműtengelyek is siklócsapágyasak nyilván.
|
Hiába mutat jó értéket a számitógépen valami ha közben valóságba rohadtul nem tud semmit:D
Mit néznek az olajszakik akik a dobozra ráirják a minsőitést?:D
Azt hogy hidegen pl 0 fokon fokon vesznek belőle egy kenetet elemzik meg melegen pl 100 Fokon megint vesznek egyet és elemzik és a kapott adatok alapján finganak valamit.
Azt semelyik gyártó nem méri sajnos manapság hogy mit produkál az olaj 180 meg 200 Fokon egy levegős hengerbe:S
Egy levegős motorba főleg ekkora teljesitménynél és terhelésnél mint ami az Xt be van teljesen máshogy viselkedik az olaj.
Egy kopott motornál meg alap a sürübb olaj használata ne azért hogy ne egye hanem hogy ne kopogjon minden kottyanás ott ahol csak siklani kéne csak kopás zömülés maródás az anyagnak.
A japán ezt nem irja mert a japánnál ha valami kopott azt kicserélik és nem az olaj sürüségével növelik az élettartamot. .. Japánba bemész a szaküzletbe és ha neked egy 50 es évek beli japán motorod van 1 napon belül kapsz hozzá alkatrészt és hazamész vagy elviszed mühelybe és belerakod rakatod.
Ha lóg a főtengelyed és fúratni kéne akkor nem az a megoldás hogy megfuratod és összerakod me harmad annyit nem fog birni a friss fúrás mint amennyit alapmérettel futott.
a 80w90 simsonba nem való de arra nem is az van ráirva:D sae 20-30 Lásd Elek Peti sose használt szintetikus geciket csak jo fajta ásványit és voálá átlépte a bontatlan blokkal a 100ezer Km-t egy átlag simson nem fut el 30ezer Km-t fúrás nélkül hiába az elf meg a repsol:D
|
Kinek a pap, kinek a papné, nekem a hajtóműolaj jobban bejön, csendesebb, finomabb is vele a váltó, Jáwás fórumokon is erre esküsznek, nekem is bevált. A Danuvián a melegen berúgáskori kuplungmegcsúszást is megoldotta.
Egyebet nem tudok mondani, kérem kapcsojjja ki
|
Igen, kocsiváltóba, ahol a kuplungot nem az olaj keni.
|
Sőt még megkeverem 5 liter SAE30-as Kamazzal, hogy kicsit gazdaságosodjon a liter ár, még úgyis jó lesz egy SAE45-nek
De mivel nekem eszik rendesen, így nem ezer km-ekre, meg évekre használok egy olajat, inkább csak órákra, 100 km-ekre.
A Golfba 2 évente ~15 ezrenként cserélem, abba megveszem a legolcsóbb, de márkás 10W40 olajat, de az nem fogyaszt egy cseppet sem, soha nem kell rátölteni, ott számít azért, hogy milyen.
|
Én a váltóba hajtóműolajat szoktam önteni, én még úgy tanultam
|
Peták, ilyet tőlem az MZ váltója kap, az is csak a siklócsapágyak miatt
|
Egy mondatban összefoglalva, ha XT350-em lenne, és 20W50 lenne az 1985-ben előírt olaj, akkor ma tennék bele szintetikus 10 vagy 15W50-et, esetleg nyáron 20W50-ből valami normálisat
|
Én most ilyet fogok venni a Bogárba és XT-be, nyárra. Télen ezek a gépek úgyse mennek, nem kell a 20-as hígság.
|
Hát ezzel nagyon nem értek egyet
Az olaj lényege az, hogy milyen a viszkozitása üzemi hőmérsékleten, egyébként egy szintetikus olaj minden paramétere jobb, mint egy ásványié. Az ásványi akkor kellhet, amikor a kuplung olyan őskövület (pl. parafás, vagy más régen használt súrlódóbetét van benne), hogy a szintetikustól megdagad, csúszik, stb. egyszóval csak az ásványival használható. Olyankor is megfefelő viszkozitásút kell választani. Ez a ,,léghűtéses motorba csak ásványit" ugyanolyan téves legenda, mint az, hogy a Simsonba 80W90 kell, vagy hogy a régi szoci motorok csak Arollal vagy más ásványi szutykokkal működnek jól. Persze, szarabb a hangja szintetikussal, ha már annyira szét van peregve, hogy az Arolból lerakódó koksz tömíti az óriási hézagokat
A BMW-re is sokan mondják, hogy csak ásványi kell bele, én meg simán belerakom az Elf 10W50-et, ami melegen nem vízszerű, meg hidegen se lekvár.
|
UHH szerintem át kéne helyezni a topikot Gépjármű intellektuálba XDD
Tisztázzuk a dolgokat.:D
Sákó azért pergett szét a szarod me basztá felujitani amikor Györk elhozta már akkor mondtam, hogy szét kell szedni mert jobban csörög mint az MZ-m ami benne volt olaj annak semmi köze nem volt ahhoz hogy most szétpergett annak annál inkább hogy lementél vele 180 kiló terheléssel 280 km-t 110 es tempóval Hegynek az nem megszorult hanem szétpergett az főtengely és amugy nem most kezdődött már volt előjele. Az hogy a dugó oldala meg van sülve az valószinü azért van mert a reteksok fémtörmelék ami kijött a főtenegelyedből bekerült mindenhova hiába az olajszűrő az csak a hengerfejbe vezető olajat szűri neked De nagy valószinüséggel az olajpumpoa fogaskerekét is szétbaszta ez a művelet azért vannaka kis fehér müanyag darabok és ezért lila a vezérműteneglyed is mert nem kapott olajat fentre.
Olaj ügyben meg Petáknak adok igazat hjó nem a kamaz olaj kell bele de a sűrű 20W50 ásványi.
Nem azért kell bele ásványi olaj mert nem volt jobb... de ezt hiába magyaráztam Siskónak is mert a legerősebb működő levegős motorja az a pannónia rettenet amivel volt felfutón.
Igen volt jobb sőt már a 70 es évek végén irtak elő a japánok szintetikus olajakat a gépeikbe de a VIZHŰTÉSESEKBEEE amik 100 fok fölé nem mennek. Nézd meg a klr 250 enduró és érdekes müdon szinti olajat irnak hozzá mert vizhütés 130-180 fok az alap üzemi hőfok az Xt nél 7-8 századra vannak fúrva a hengerek gyárilag... (a trabanté 6század)
tudjátok mit csinál a szintetikus olajotok 180 foknál? átszivárog az aluüntvényen olyan híg... Az ásványinak még akkor is van kenése és náémi sürüsége amikor 200 fokos.
Nem a legolcsóbb szart kell megvenni és megfelelő időközönként kell cserélni ennyi.
Nem rossz dolog a szintetikus olaj ha vizhűtéses motorom lenne én is beleraknám.
És ahogy peták mondja kell bele a sürübb olaj amikor aZ Xt kijött a gyárból nullás hézagokkal precizen összerakva akkor rá irták a 10w40 et vegyes éghajlatra utcai használathoz a TT hez már 20W40 et irtak sőt tartós 25 fok fölötti külső hőmérséklethez 20w50 et. mert ott benne volt a pakliba hogy terepen nem olyan haladós mint aszfalton... nicns menetszél.
Kis érdekesség nekem az XS 400 hoz 70 es évebe tartós 10 fok alatt 10w30 at irtak elő és tartós 30 fok fölötti átlag használathoz meg 20w50 et. (hogy ki az aki egy 180 kilós túrasport motort 10 fok alatt tartósan használ azt nem tudom de ez van benne a könyvben :D )
|
Nekünk jó ez a hétvége, tudunk menni kistokajba, nyékre, vagy ahol buli van. De a jövő hétvégén nem leszünk képben...
|
En is dolgozom vasárnap nappal, jövő héten kéne engedni egy partyt, az beadná!
2017.06.14 08:32 Gabo „
nekünk sajna nem jó ez a hétvége Kistokajra, mert céges rendezvényen kell megjelenni
|
A blokkot meg nem huztam szet, de szopok a csillagcsavarokkal en is. Ugy szokott mukodni a dolog hogy elverem a fejet, utana utheto vegu csavarhuzoval uj hornyot nyomok bele es azt megtekerem vizpumpafogoval.
A spirro.hu-n amugy pont xt 225 hoz arulnak prox felujitokeszletet, az enyemhezbezzeg nincs!
De nem eleg a bt fele altal belinkelt hajtokar, kell a kosar is meg a csapszegek.
Szerintetek furas es uj dugo kell? Mert a tied ugy eszi az olajat puxi hogs az valami gyalazat, de az enyem meg most sem fustolt szinte semmit, meg a megszorulas utan sem. |
nekünk sajna nem jó ez a hétvége Kistokajra, mert céges rendezvényen kell megjelenni
|
350-eshez legalább könnyen találsz majd új hajtókart az ebayen, szerintem egy 30-asból meg lesz. Nem kell majd szenvedni, mint a 250-essel.
Ezekszerint az én 250-esemet eléggé kímélhették, hogy 78E-t futott el a gyárival.
Blokkház kereszthornyú csavarjai amúgy könnyen jöttek? Nekem jó barátom volt egy hidegvágó :)
|
Olajmizéria.....ha jól tudom valami 4000 Ft-os spéci olajat vettél bele, nehogymár ne legyen jó, ha az enyém nem sül meg a Kamaztól.......bár az mindig frissül
A mennyiésg az lejött?
Jó mondjuk én kíméletesen is használom......meg jóval kevesebbet is, mert eloszlik a több motorra a km-em. Szintetikusokkal az baj, hogy csak pisi viszkozításúak vannak általában (10W is alig van, és az is pisi), én 15 vagy 20 alattit semmiféleképpen nem tennék egy ilyen öreg kopott vasba, max. télen. Le van szarva a gyári előírás, ami 0-ás illesztésekre van számolva. DT váltójába is gyárilag 10W-olaj van előírva, tettem is bele először, csattogott, nyers volt, amióta 80W90-es hajtóműolajat teszek minden váltómba, előírásokra fittyentve, semmi panasz nincs. Érdemes néha a nagy öregekre hallgatni (öreg Dollinka, stb, fórumosok) a kezelési könyvek helyett. Főleg ha ilyen lerúgott, csörgő-csattogó régi gépekről van szó, ami nekünk kijut
|
[Későbbi] [20711-20692] [20691-20672] [20671-20652] [20651-20632] [20631-20612] [20611-20592] [20591-20572] [20571-20552] [20551-20532] [20531-20512] [20511-20492] [20491-20472] [20471-20452] [20451-20432] [20431-20412] [20411-20392] [20391-20372] [20371-20352] [20351-20332] [20331-20312] [20311-20292] [20291-20272] [20271-20252] [20251-20232] [20231-20212] [20211-20192] [20191-20172] [20171-20152] [20151-20132] [20131-20112] [20111-20092] [20091-20072] [20071-20052] [20051-20032] [20031-20012] [20011-19992] [19991-19972] [19971-19952] [19951-19932] [19931-19912] [19911-19892] [19891-19872] [19871-19852] [19851-19832] [19831-19812] [19811-19792] [19791-19772] [19771-19752] [Korábbi]
|