Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
[Későbbi] [18791-18772] [18771-18752] [18751-18732] [18731-18712] [18711-18692] [18691-18672] [18671-18652] [18651-18632] [18631-18612] [18611-18592] [18591-18572] [18571-18552] [18551-18532] [18531-18512] [18511-18492] [18491-18472] [18471-18452] [18451-18432] [18431-18412] [18411-18392] [18391-18372] [18371-18352] [18351-18332] [18331-18312] [18311-18292] [18291-18272] [18271-18252] [18251-18232] [18231-18212] [18211-18192] [18191-18172] [18171-18152] [18151-18132] [18131-18112] [18111-18092] [18091-18072] [18071-18052] [18051-18032] [18031-18012] [18011-17992] [17991-17972] [17971-17952] [17951-17932] [17931-17912] [17911-17892] [17891-17872] [17871-17852] [17851-17832] [Korábbi]
Azt írja Melinda, hogy frankó veteránautó és veteránmotor kiállítás van az egyetemen a büfével szemben. Aki teheti, menjen!
Amúgy behalt a kepfeltoltes.hu
Akkor most honnan szúrjam fel jó simós csajos fotókat?
|
Ezeket mar kar Kivinni foldutra, foleg hegyre;-)
Ami viszojt kozel all hozza, de meg kapni belole az a dt 125, vagy 250 mx
|
Na de hogy a lóerők hajszolása és az olajok mellett egy kis veterános feelingről is szó legyen, mostanában pont a könnyű, egyszerű, régi stílusú enduro kétüteműkre vágyakozok, Yamaha AT1, CT1, DT360, Suzuki TS185, stb., laza földutas-aszfaltos vegyes túrákon kb. le se lehetne lőni egy ilyen 70-es évekbeli enduroról. Igazi veteránok, sok króm, dobfékek, egyszerű műszerek, kis tömeg, nincs powerszelep, nincs műanyag, többnyire még membrán se... Erő viszont pont van bennük annyi, hogy élvezetesen lehessen pár tíz kilométeres túrákat tenni velük pl. itt a Bükkben, akár könnyebb terepen is, és atom megbízható mind. Kár, hogy a volt szoci államokban nem gyártottak ilyesmit a Junak Scrambler meg az MZ ETS 250/1 G kivételével (nyilván mindkettő ritka és horror drága, a Simson endurot pedig a gyári 3,7 lóerő és a terepre nem túl alkalmas első futómű miatt nem lehet egy lapon említeni velük).
Mekkora lenne már egy aluhengeres enduro CZ vagy TS125 Scrambler nyergében meghódítani a dózerutakat, aztán stabil 90-100-as utazóval hazamenni, 100 km-re tankolni 3,5-5 liter keveréket, és nem kéne közben az ebayt ostromolni néha, mert minden lenne hozzá bármelyik börzén...
|
Húúú. Előre szólok: nem fog bejönni. Legfeljebb az, hogy keveset fogyaszt. A DT-d biztos, hogy sokkal dinamikusabb.
Vettél volna egy 500-ast legalább, vagy alakítsd át fojtatlanra, vagy tegyél bele 350-es blokkot, ha belemegy, vagy bármit, de egy négyütemű 18 lovas motor nagyon nem fog lenyűgözni Ha megcsinálod, amiket BT írt, 27 lóerővel már lehet, kapsz tőle olyan élményt, ami tetszeni fog. Bár nyilván én magamból indulok ki, én szeretem érezni az erőt a motoromban és kiélvezni a karakterét (még ha technikailag nincs is valami nagy tudásom), te meg amikor a 350-es Jawad alig vitte a százat is letudtad annyival, hogy úgyse kell több (130-at minimum tudnia kell egy olyannak, én biztos nem bírnék nyugodni addig, amíg ki nem hozom belőle, nem a végsebesség hajszolása miatt, hanem mert ez azt tükrözné nekem, hogy tudja azt, amit tudnia kell). 30-60 lóerő között már sokféleképpen lehet motorozni, fojtatlanul alulról már súrolná ezt a kategóriát...
Kicsit az az érzésem, hogy nem is tudod, mit akarsz ettől a motortól, egy biztos, csodákat ne várj, nem egy erőgép.
Röhögni meg azért szoktál, mert fingod nincs arról, hogy az illető mit él át a motorján, amihez a cuccokat adott esetben sok pénzért / postaköltségért vadászta össze.
|
Az tuti, hogy nagyon lehengerlően-ellenállhatalanul be kell majd jönni ennek a négyüteműnek, hogy megmaradjon hosszabb távra, és vállaljam az esetlegesen velejáró többletköltségeket, rizikókat. Ellenkező esetben maradok a kőkorszaki technikáimnál, és majd röhögök másokon, amikor az ebayről vadásszák a cuccot
Tudom én, hogy hülyének néztek sokan, hogy sírok itt, de én tényleg nem vagyok ilyen karbantartásokhoz, elérhetetlen alkatrészekhez, meg "költekezésekhez" szokva, felteheteőleg eddig minden gépemmel megúsztam, mert egyikre se kellett költeni nagyobb összeget a működésére, kb. a Golf AC pumpája volt a legdurvább tétel 16E-ért egyösszegben.
|
Es az a teli nyari xt olajcsere? En 500 km et mentem vele nyar vege ota, mikor csereltem benne, igaz a regi sem volt rossz, a szuro pedig tiszta uj volt. Mivel gyork is cserelt ahogy megvette. Pl ha most veletlenul telen megyek vele 100 km ert lessz e baja ha nem cserlem le le a 20w50 et higabbra?
Mert szerintem nem. |
Ötezrenként a kvarchomokot szoktam beleszórni, hogy javítsam a kenőképességet
|
142000 km az a 42000 eredetvizsgán mondták hogy egyszer már volt átiratva 94500 km el még régebben. Ha a pumpa müködik akkor olajat pumpál nem fog gyengülni az olajnyomás ugy ellenőrzöd hogy a deknin fellazitod a külső olaj cső vezetékét azt ha elkezd fröcsögni a pofádba akkor jó XD de konkrétan akkora lyukak vannak benne ha nem nyomsz bele tömitő pasztát akkor tuti nem dugul el.
Sákó
nem azért gyengébb nem veszed észre rajta a csonkok közötti különbséget sőt lehet erősebb is picit csak többet eszik mert a gyári jobban szükül mint kéne.
Peták
a főtengely kenése nem a váltó fogaskerekek dolga :D a főtengely hosszába át van fúrva és a szűrőn keresztül tolt olajat belülről kapja nagy nyomáson. mivel olajnyomás van benne igy kurvára nem a váltó által felpacsmagolt olaj fog kenni ott semmit:D konkrétan folyamatos keringésbe van benne minden csepp olaj ezért nincs a deknibe se fémreszelék (már ha volt benen szűrő)
A lánc ha cserélgeted az olajat nem fogja magát a kurvaéletbe se megadni:D ez nem motorlánc meg hevederlánc ez egy sokkal korát meghaladóbb rendszer :P mondom ugyanez a lánc forog tizenezreket az 1000 res gixxerbe. Ha van olaj akkor a szelepek se fognak neked kopni szinte egyáltalán mert 8 as luykon keresztül kapja iszonyat nyomás alatt az olajat szal fém a fémhez nem is ér. ha a dohc kopik akkor a hézag csökken a lapkából köszörülni kell. és ennyi viszont nekem gyári nullméretes lapkák közül egyedül egy volt megkopva picit az is a dekompresszor miatt(tákolták a bowdent) azt picit mindig leszisszent.
Amúgy neked tényleg nem való 4 ütem főleg nem japán ezzel a hozzáállással. Neked egy MIA motoros rotakapa fogat való tömör gumikkal
Siskó
10000 Km nagyon sok olajcserének még abba a bmw be hiába a szárazkarter meg a szűrő az olaj megég és veszit a kenőképességéből 5000 km enként illik cserélni még egy sok olajjal rendelkező motorban is mint pl a tied vagy akár egy sornégy.
|
Jarjunk urja loval baszod, abba olaj se kell! |
Nekem a jóóóóöreg Danúúúvia való, keverem bele a 25-öst, meg néha rátöltök a váltóra, ha már túl nagy alatta az olajtócsa Azon is már lassan 2 éve kifúj a hengerfej, tiszta retek a henger az olajsártól, de egyszerűen sose jutok el odáig, hogy megbojgassam, meg nincs is kedvem......a jót nem babrálom Ez az átka, ha túl sok használatban lévő géped van, mert nem tudsz eggyel maximálisan foglakozni, hanem szétoszlik az energia/idő arra, hogy mindegyik legalább pöccröff bevethető maradjon. De ez így van jól.......
|
Na ez a 2 évenkénti fékolajcsere a Golfnál nekem új. Piás Ernő 15 évig se a váltóban, se a fékben nem cserélt olajat, aszonta nem kell. Aztán mikor megorroltam rá a túlzott tintázása miatt, és átpártoltam Sanyihoz, ő rögtön lecserélte mindkettőt...
|
,,abban papírszűrő sincs, ami elduguljon, csak valami fémháló, de a 10 év alatt még azt se láttam, de nyáron már kipucolom, csak félek nehogy beleszakadjon valamelyik csavarja."
Na jóvanbazmeg
És ezek után azon parázol, hogy a Yamahában a vasdarabok megeszik a főtengelyt
A BMW-ben is ugyanaz az olaj ken mindent (meg ahogy Kakas leírta, az új motorok közül kb. mindben), száraz karteres, és a váz az olajtartály, szerinted én folyamatosan dugattyút cserélgetek? Ráadásul ennek a főtengelycsapágya bronz siklócsapágy, oda meg pláne nem jó, ha retkes az olaj, mégse hallottam még életemben soha olyanról, hogy a perselyt vagy a főtengelyt cserélni kellett volna bármelyik 650-esben...
Ja és nem tudom, hogy az XT-d tárcsafékes-e, ha az, akkor bármilyen ijesztő is, de rá szoktam és rá is kell szánni évente azt a fél deci fékfolyadékot és 20 percet, hogy karbantartsam a fékeket, jártam már úgy, hogy az öreg fékfolyadék a Bükkben a szerpentin közepén elforrt, a fékpedál meg beesett. Idővel elöregszik, cserélgetni kell. Jó, tudom, ,,bezzeg a Moszkvics akkor is fogott, amikor nem is nyomtam a pedált, pedig a jóóÓóÓÓó szovjet olaj volt benne mindenhol", lehet így is, de akkor tényleg folyamatosan szívni fogsz a modernebb négyüteművel...
|
A főtengőt beadtam más lehetőség híján Boroshoz, 30E lesz a vége, ennyit szerintem szimplán javításra/karbantartásra egyösszegben még egy járművemre sem költöttem......max. 10-20ezres tételekhez vagyok szokva.
Elvileg kap alulra a hajtókar egy perselyt, abba egy új tűgörgős csapágyat, meg egy új olajfuratos csapszeget. Ez egy 20-as lenne magában, és erre jönne 6E-ért a centír, de mivel a főtengő végébe van egy ilyen rúgós olajbevezető pöcök, ami miatt nem tudja kúpba fogni, így még kell oda valami egyedi befogót gyártania, ami feltornássza az összktg-et 30 ropira.......ja és vállalnom kellett, hogyha esetleg a préselés közben széttörik a sonka, akkor nincs garancia. Állítólag ezeknél az ultraprofi japó cuccoknál megesik, mert olyan rideg és sovány az anyag. Hát reménykedem, hogy megmarad.......
|
Tudom, hogy papírforma szerint évente kéne, de te cserélsz 2 évente fékolajat meg fagyállót is? Mert azt is kéne ugyebár
2 év alatt jön össze 10-15E km, akkor cserélek, luxusnak érzem évente, nem egy rossz dízel ez. A Bogárba meg baszok cserélni, csak töltöm-töltöm, abban papírszűrő sincs, ami elduguljon, csak valami fémháló, de a 10 év alatt még azt se láttam, de nyáron már kipucolom, csak félek nehogy beleszakadjon valamelyik csavarja.
|
10 ezer kilométerenként vagy évente kell olajat cserélni a Golfban Peták, különben tolás lesz a vége...
|
4T motorban nem is nagyon tudok olyanról, h külön olaj keni a főtengely és a váltót, kivéve a régiek, ott meg még ráadásnak szárazkuplung van, minden elválasztva, mint az autókban. Én a VFR-ben most 8 ezret mentem el egy olajjal meg szűrővel, de tavaszra beleteszem az újat. Azt mondják, h 12,500km, vagy egy év a csereperiódus.
|
De miért szemetelne? Ez nem fogaskerekenként összekukázott Pannónia váltó...
|
Hát 10 ezret én csak valami nagyon speckós olajjal, meg valami nagyon új és nagyobb géppel mernék menni ilyen felállásban, amiben még kissé se szemetel a kuplung, meg a fogak. Szerintem ezekben (30 éves XT) olyan max. 2-3000-enként cserélendő az olaj. Inkább teszek majd bele olcsóbbat, csak cserélgetem.10-15E-ként a Golfba cserélem 2 évente.
|
Milyen cigányba? Ember, az olajszűrő szerinted minek van?
Simán elmennek 142ezret, egyáltalán nem túlzás. Az olajcsere nyilván fontos, az újabbaknál is 10ezrenként illik cserélni (F650 pl.), függetlenül attól, hogy az pl. száraz karteres, ez meg asszem nedves. (Mondjuk hogy terepre, viszonylag gyakori borulásokra szánt motorba miért nem raktak száraz kartert, számomra rejtély).
A csapszegnél meg az a lényeg, hogy felül bronzos vagy tűgörgős hajtókarba való, a bronzos felülete nyilván puhább, szóval a tűgörgők beverik. Szóval nagy általánosságban a tűgörgősét teheted mindenbe, a bronzosat csak bronzosba.
Olvasom itt a szörnyülködést napok óta, hogy hú, milyen kényes motor ez, abból indulj ki, hogy eddig a négyüteműek, amikkel találkoztál, az mind ezres feletti, többhengeres, alacsony literteljesítményű német gép vagy épp szovjet fospumpa volt, itt meg 250 köbcentiből fojtva is kijön a Moszkvics teljesítményének harmada, számolj egy teljesítmény-űrtartalom arányt és látni fogod... Pár ezrenként lecserélni 1-2 liter olajat meg egy szűrőt még bőven nem durva, vennél egy KTM supermotot, ott megtudnád, mi az a rendszeres szervizköltség
|
10 évekre az egyszerű, olcsó és jó alkatrészellátottságú DT-vel tervezek.
Nincs kedvem pár évente 50 ezreket elnyomni.....szelepek, lánc, váltó, kuplung, gyújtás, stb-stb jönnek mind idővel(nektek is), csak ki kell várni. És nem 5-10 ezrek, mint a DT-nél egy hiba.
Ebay-en amúgy akadnak is cuccok, csakhát átlagban 20E ft a posta.........Usából, meg a tökömből.
|
[Későbbi] [18791-18772] [18771-18752] [18751-18732] [18731-18712] [18711-18692] [18691-18672] [18671-18652] [18651-18632] [18631-18612] [18611-18592] [18591-18572] [18571-18552] [18551-18532] [18531-18512] [18511-18492] [18491-18472] [18471-18452] [18451-18432] [18431-18412] [18411-18392] [18391-18372] [18371-18352] [18351-18332] [18331-18312] [18311-18292] [18291-18272] [18271-18252] [18251-18232] [18231-18212] [18211-18192] [18191-18172] [18171-18152] [18151-18132] [18131-18112] [18111-18092] [18091-18072] [18071-18052] [18051-18032] [18031-18012] [18011-17992] [17991-17972] [17971-17952] [17951-17932] [17931-17912] [17911-17892] [17891-17872] [17871-17852] [17851-17832] [Korábbi]
|