Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
[25511-25492] [25491-25472] [25471-25452] [25451-25432] [25431-25412] [25411-25392] [25391-25372] [25371-25352] [25351-25332] [25331-25312] [25311-25292] [25291-25272] [25271-25252] [25251-25232] [25231-25212] [25211-25192] [25191-25172] [25171-25152] [25151-25132] [25131-25112] [25111-25092] [25091-25072] [25071-25052] [25051-25032] [25031-25012] [25011-24992] [24991-24972] [24971-24952] [24951-24932] [24931-24912] [24911-24892] [24891-24872] [24871-24852] [24851-24832] [24831-24812] [24811-24792] [24791-24772] [24771-24752] [24751-24732] [24731-24712] [24711-24692] [24691-24672] [24671-24652] [24651-24632] [24631-24612] [24611-24592] [24591-24572] [24571-24552] [Korábbi]
Akkor fordított polaritással ,,termel"
|
Ha már témánál vagyunk, szerintetek egy dinamó visszafelé forogva ugyanúgy működik?
|
Nem megy az olyan gyorsan. Viszont a wartburgon már működik ez a programozható gyújtásgörbés dolog, szóval csak át kéne írni CDI-hez. |
Hát már mióta mondom, hogy csinálhatnál valamit :)
Berendeltem most ezt az ebayről, 8200 postával, hátha jó lesz.
|
Csináljak olyat ami tényleg jó is az XT-hez? :D
|
Igazad van Burki a halszaggal kapcsolatban, de az a nagy büdös helyzet, hogy terep-járművekből egyedül belőlük van optimális, elérhető, használható, minden igényt kielégítő széles választék......mind motorból, mind terepjáróból.......Hidd el, én sem örülök neki......
|
Egy jeladó van. Amikor a lendkeréken lévő ív odaér, az a felfutó jel (32 fok), amikor elhagyja az a lefutó (6-8 fok). Az meg, hogy melyik pozitív és negatív, az a jeladó két végének fázishelyes bekötésétől függ. Ahány motor, annyi féle, ezért nem passzolnak a kínai CDI-k rendesen. De elvileg ezen a transmic.netesen a jumperekkel mindez az adott motorhoz igazítható, és kifejezetten írja a gyerek, hogy van benne a kickstart funkció, amikor nem csak késleltet (mert ez ugye berúgáskor nehézkes akksi nélküli gyújtásnál pontosan, azon a pár tized mp-en elég bizonytalanok a feszültségek), hanem fixen a lefutó jelről dolgozik, ami fix a lendkeréken. Így nem rugdos vissza.
|
És hol van itt a másik jeladó? Mert a wartburg féle gyújtás cuccból csináltam még régen simsonhoz valót, egy kis forrasztással lehet induktív jeladóhoz is át lehet reszelni. Lehet érdemes volna kipróbálni mit mutat.
|
Peták, nem para az, ha hall jeladó kell, fillérekért veszel olyat bármelyik horgászboltban aztán felteszed és kész is
|
A lendkerék külső palástján van egy pár centis, kiemelkedő mágnes-ív, a 6-32 foknak megfelelően. A lefutó jelre indít és alapjáratol, aztán húz rá a növekvő fordulat hatására a felfutó jelre, az ív két vége ugye, amikor a jeladó alá ér. (a gyárimon ez a 2. funkció hol megy-hol nem)
Igen a gyári az kb. folyamatosan egyenes arányosan emel 2-4 E közt, ezen a maszek fajtán meg a váltópont állítható egy trimmerrel 1 és 5E közé, ott ugrásszerűen ráemel, azt cső. Szóval ott azon az átmeneti tartományon elvileg kicsit nyersebb lesz a gép a gyárihoz képest, lehet lesz egy kis "turbólyuk". De a fix holtponti gyújtástól tuti ezerszer jobb. Elég komoly oldala van ennek a francia transmic.net-es srácnak, remélem nem csak látszat, mint a hazai Müller-srác. És végülis csak 20 dolcsi, meg 6 posta.
https://transmic.net/2019/07/14/ac-cdi-analog-v2-4/
|
Hát nem tudom az milyen lehet amit linkeltél, de biztos nem azt a görbét állítja elő mint ami a képen van. Szerintem ez szépen fokozatosan húzza valamerre a gyújtást.
Amúgy a wartburg gyújtását kéne rárakni, mert azon olyan görbét állítasz be amilyet akarsz. Csak az sajnos HALL jeladós, nem induktív. Milyen mágnes van azon a lendkeréken, nem lehet lecserélni a jeladót HALL-ra?
|
Rendes csehszlovák motor kell, nem halszag! |
Egy ilyenről mi a véleményed Pónya? Elvileg itt mindenféle lehetőség beállítható.
https://www.ebay.com/itm/202797335515?ViewItem=&item=202797335515
Legalább már van egy másik XT-és is az országban, aki szintén az előgyújtással küzd, neki is csak fix alapjárati van, vele konzultálgatunk, úőgyfest tényleg korral járó hiba, hisz 3 CDI-ből 3 szar. Nem mindegy ám itt hogy a pozitív, vagy negatív, felfutó vagy lefutó impulzussal számol a CDI, ezért nem jó a sok kínai. Vagy a jeladót kell egy lemezkén odébb helyezni, pontosan belőni a másikhoz. Egy strobit mindenképpen veszek. Tetszik a téma alapvetően. Egy ilyesmi görbe kéne, ez a gyári.
Azt bánom már, hogy a plusz XT350 vázamon rajta hagytam a CDI-t, amit adtam a motorhoz pluszba, lehet az pont jó lenne, ha letestelem a pickup-om egyik végét.
A régi Honda XL-ekben kurva trükkösen megoldották ezt az egészet, a jeladó konkrétan külön van a vezérműtengely végén, és röpsúly mozgatja....nem eletronika szabályoz........
|
Délután, estefelé lent leszünk a tepertőfesztiválon, ha jön le vki, hívjon! |
PÉNTEK !!!
|
Amúgy honnan jött ez a Cácá név?
|
Kìváncsi leszek, hányszor fogja használni 🙄 |
Réka micsoda kis paripát kapott Bécitől ajándékba
Már csak ki kell pofoznom, meg reménykednem, hogy feljön az utcában majd a parton, ha némi rátekeréssel is
Házhoz hozta Cácá a 74-es Trabant limuzinja csomagtartójába, csak félig lógott ki
|
nem baj az ha nem csopog, nyeken a pincebe van a bojler es noncs hova vezetni a vizet, meg amugy is nedvesseg van, szoval atalakitottam sima leeresztore es 10 eve birja az egesz rendszer |
Ilyen ez.....amúgy rájöttem hogy a bojlerben szar lehet a biztonsági szelep, és visszadolgozik a csövekbe, attól jön az a fura hang, de nem is akkor amikor fűt, hanem randomra, ez mondjuk érdekes. Fórumokon is írják, főleg a hajdú bojlerre. Gyanús is volt hogy sose csöpög víz a szelepből, pedig selyemréten mindig csöpögött. Kinyomtam egy kád melegvizet belőle, rögtön abba is maradt a hang. Kicseréljük aztán remélhetőleg jó lesz.
|
[25511-25492] [25491-25472] [25471-25452] [25451-25432] [25431-25412] [25411-25392] [25391-25372] [25371-25352] [25351-25332] [25331-25312] [25311-25292] [25291-25272] [25271-25252] [25251-25232] [25231-25212] [25211-25192] [25191-25172] [25171-25152] [25151-25132] [25131-25112] [25111-25092] [25091-25072] [25071-25052] [25051-25032] [25031-25012] [25011-24992] [24991-24972] [24971-24952] [24951-24932] [24931-24912] [24911-24892] [24891-24872] [24871-24852] [24851-24832] [24831-24812] [24811-24792] [24791-24772] [24771-24752] [24751-24732] [24731-24712] [24711-24692] [24691-24672] [24671-24652] [24651-24632] [24631-24612] [24611-24592] [24591-24572] [24571-24552] [Korábbi]
|