Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
[Későbbi] [17831-17812] [17811-17792] [17791-17772] [17771-17752] [17751-17732] [17731-17712] [17711-17692] [17691-17672] [17671-17652] [17651-17632] [17631-17612] [17611-17592] [17591-17572] [17571-17552] [17551-17532] [17531-17512] [17511-17492] [17491-17472] [17471-17452] [17451-17432] [17431-17412] [17411-17392] [17391-17372] [17371-17352] [17351-17332] [17331-17312] [17311-17292] [17291-17272] [17271-17252] [17251-17232] [17231-17212] [17211-17192] [17191-17172] [17171-17152] [17151-17132] [17131-17112] [17111-17092] [17091-17072] [17071-17052] [17051-17032] [17031-17012] [17011-16992] [16991-16972] [16971-16952] [16951-16932] [16931-16912] [16911-16892] [16891-16872] [Korábbi]
Kitaláltam egy jó kis veterános kört felvidéken-nógrádban, ha legközelebb mennénk! 250km és gyanítom, hogy még Peták sem járt arra Óbást-Tajti felé!
|
2 T brigád
|
Geri ért hozzá
|
Köszönöm Gergő a szakszerű és nagyon fontos információkat! El is mentem valahova és majd, ha szétbontom, ezek alapján lesz összerakva.
|
Beleokoskodok már én is.
Szóval a TS váltója nem olyan, mint az S51-es Simsoné pl (nem vonóékes), meg nem is olyan, mint pl. a Pannóniáé, hanem előtéttengelyes. A probléma az vele, hogy a kuplungtengely kurvavékony és kurvahosszú végére illeszkedik a kislánckerék tengelye, egy hosszú és nagyon vékony falú egy darabból álló bronzpersellyel, amihez egy nagy menetemelkedésű horony szállítja az olajat. Az ősapjába, a DKW (meg aztán az MZ) RT 125-be éppenséggel jó volt ez az elrendezés, mert azt a pár lóerőnyi teljesítményt hiba nélkül átviszi, de a TS-ben már van gyárilag 10-12 lóerő. Nem mondom, hogy nem alkalmas bele, de oda kell rá figyelni, mert TUD melegen szorulni, sőt, úgy össze tud sülni, hogy beblokkolja a hátsó kereket és ha igazán megszívod, még tolni se lehet.
30-as egyfokozatú motorolaj kell a váltóba (esetleg 10W40), hogy mindenhova bejusson, ahol kennie kell. Hajtóműolaj vagy sűrű motorolaj a siklócsapágyak miatt nem lesz jó (kettő is van benne), nem jut el a bronzperselyek belsejéhez, ha a motoros boltos / olajboltos / benzinkutas / szomszéd Pitta bácsi, akinek ilyenje vóót hetvenhatba' mondja, akkor sem. 4,5 deci kell bele gyárilag. Érdemes 10-20 ml-rel túltölteni, mert a kislánckeréknél folyamatosan szivárogtatja az olajat a láncra, ez gyárilag ilyen konstrukció, szép lassan fogyasztja az olajat.
Érdemes lett volna megnézni, hogy a kislánckerék tengelye mennyire lóg a kuplungtengelyen. Ha keresztbeáll, elkezdi dobálgatni a 4-est terhelésen és/vagy szorulni kezd, innentől nem sok van neki hátra. Minél kevesebbet lóg, annál jobb. Elvileg 5 századot üthet, ilyen jó állapotú kislánckeréktengelyt nehéz találni, kicsit több is belefér. (A másik hátrány, hogy ilyen hülye méretű bronzpersely gyártását egy esztergályos sem vállalja megadott tűrésen belül, szóval bontottat vagy gyári újat kell szerezni, ha a régi lóg). Ja és ott a golyóscsapágy is normál illesztésű, nem C3 vagy C4. A golyóscsapágynak semennyit sem szabad lógnia.
Az állítócsavarral meg úgy kell beállítani a váltót, hogy négyesbe téve a 2-3. fokozat fogaskerekei ne nyomják a 4-eséit, 0,2 mm hézag kell közéjük.
|
Na, örülök, h lesz kistokaj, Sákó, látod, elég lett voltna magad csak úgy elvinni, mint én vagy Peták, akkor nem lenne gond a kedvvel
Gergő, annyit nem tud tágulni a váltóban semmi, h a melegtől szoruljon, akkor már hidegen se járna könnyen, nem tudom mi lehet vele, de Te raktad össze, csak emlékszel, h voltak-e holtjátékok? Kell pár század mindenhová.
Ez a Cz elég gyári, leberhálnék róla pár dolgot szívesen!
Meló után motoroztam egy szűk 250km-t, ebben a koraesti fényben gyönyörű volt a táj végig! Ragály-Serényfalva-Ózd-Cered-Salgóbánya-Mátraszele-Tarnalelesz-Tárkány, nagyon adta! A nógrádi részt nagyon ajánlom veteránokkal is, hangulatos és nincs forgalom! Szúrnék fotókat, de nem vittem fényképezőt, mert akkor a kishátizsákot is kellett volna, ahhoz meg nem volt kedvem.
Pénteken lehet vmi!
|
Hát ez vissza már nem fog alakulni. A megvalósítással nincs gond, max. azzal, hogy a váltót nem szedtük szét, nem cseréltünk semmit a blokkban, csak kapott gyűrűt, meg szimmeringet és kész.
Ez egy kis móka, játék, hogy ezt megcsináltuk. De az tény, hogy sokkal élvezhetőbb a haladás, nem kérdez, ha haladni kell.
Ebből gyári kb. 300ezer Ft ráköltése után lenne. Miféléből van? Simson, Babetta, Mz Ts, Mz Etz, Riga, Puch, babkonzerv doboz stb. és sok heggesztés.
|
Nekem már a péntek délután se jó, de nektek jó gurulást kívánok!
|
Mekkora szabasu bukit akartok kistokayba? Mert nekem most a trabi tali utan nincs kedvem inni;-)
A pebteki motoros sutes jo otlet, de terepen legyen es dombteton! |
Hidd el Aprókám, ezek a keletnémetek nagyon tudtak motort tervezni. Ha a 125-ös Schwalbe jó ötlet lenne, ők már megcsinálták volna jóval előtted. Alakítsd vissza gyárira, akkor nem lesz gond.
|
Méregettem ma a Rat sebességét. Kicsit hosszú az áttétel. 4900-nál megy 80-at. A TS-nél ez 5400-as fordulat. A Rat 60-nál forog 3800-at, a TS 4100-nál. Ez ugye 4. fokozatban. Mivel könnyű gép, azért elég jól gyorsul, még így is. Egy gond van, Lillán fölfelé, ahogy jól bemelegedett, elkezdett gyengülni. Mintha szorulna a váltó. Nehezebb lett a kapcsolás is. Mitől lehet ez? Ha kevés az olaj a váltóban, attól is lehet?
|
Szombaton akkor legyen Kistokaj fixen, csak majd a kajához a létszámot találjuk ki, mert én Rékával tuti megyek ki, azt már eldöntöntöttem, csak nem mind1, hogy 2 személyre, vagy 12-re főzzünk. Ha minden jól megy, már csapi víz is lesz, de angolbudi még nemigen! (az amúgyis csak a faxnis lányoknak lesz extraként később is, ne teljen meg hamar a derítő).
Akkor a csüti helyett legyen pénteken vmi mocorgás-sütés-városi stírölés?
|
Azért irigylem Sákót meg Gabikát hogy ilyen ügyvédjelölt babákkal dolgoznak egy fedél alatt. Szerencsre bezzeg az ilyen minőségi muffok ritkán tipegnek el Miskolcról ügyintézni...
|
Puxi, süssünk egy szalcsit csütörtök este Kistokajban az udvaron nálatok. A házat ki se nyitjuk, csak megsütjük a kaját, betoljuk a motorokat az udvarra, aztán össznépileg levonulunk a stégre kajálni meg hesszelgetni, sötétedéskor meg usgyi haza. Nem kell ezt túlbonyolítani meg túlszervezni, mert megint rám romlik a szalonna...
|
Na akkor lerántom a leplet az egész fórumot lázban tartó nagy talányról: A táskában üres ásványvizesüvegek vannak, amikben forrásvizet hozok Melindának Jávorkútról, ha már egyszer úgyis ott vagyok. 7 liter kényelmesen belefér. Vontatókötél nincs benne. Se szerszám. Utóbbi az ülés alatti rekeszben található. De a térkép nagyon jó ötlet, annak van külön zseb is a nyeregtáskán. Ja és Kakas, az a gusztustalan mocskos "katonai" hátizsák amivel sütni jöttél legutóbb, sokkal ruppótlanabb ennél. Meg aztán a nyeregtáskába a hátam se rohad bele nyáron, mint nektek a hátizsákba. Bármelyik motoromra kényelmesen rámegy, kicsit passzosan még a Twinre is. Ráadásul ingyen volt, a Mustanghoz kaptam a főnökasszonytól.
|
A csütörtököm már tele van, ma meg a hondával jöttem melóba, vmi szép kört megyek utána. Szombatra nem mondanak rosz időt, hogy készüljek kistokajilag?
|
Csütörtök délután valami motoros sütögetés?
Találjunk ki valami szép helyet, ami nincs is túl messze, és mindenki megtudja közelíteni terepileg! Egy tópart se lenne rossz, ott még nem is voltunk sose.
Vagy lehetne burgerezős motorozóst is, de az egri utat már unom....a mályinkait is.....síkra meg csak nem kéne....többi jó hely meg messze van meló utánra......
|
Szerintem terkepek vannak benne. Miutan Petak raszolt, hogy hasznalja.
|
Szerezz egy gyariasabb fejidomot, mert ez a szurkes lakparesz csunya! Aztan lassan majdcsak kialakul az osszkep |
[Későbbi] [17831-17812] [17811-17792] [17791-17772] [17771-17752] [17751-17732] [17731-17712] [17711-17692] [17691-17672] [17671-17652] [17651-17632] [17631-17612] [17611-17592] [17591-17572] [17571-17552] [17551-17532] [17531-17512] [17511-17492] [17491-17472] [17471-17452] [17451-17432] [17431-17412] [17411-17392] [17391-17372] [17371-17352] [17351-17332] [17331-17312] [17311-17292] [17291-17272] [17271-17252] [17251-17232] [17231-17212] [17211-17192] [17191-17172] [17171-17152] [17151-17132] [17131-17112] [17111-17092] [17091-17072] [17071-17052] [17051-17032] [17031-17012] [17011-16992] [16991-16972] [16971-16952] [16951-16932] [16931-16912] [16911-16892] [16891-16872] [Korábbi]
|